Jak zachować zdrowe i piękne zęby?

Dental White Stomatolog Stomatologia

1. Często je myć, żeby zapobiegać próchnicy, erozji szkliwa i płytce nazębnej. Szczotkować tylko w prawidłowy sposób, tzn. ruchami „wygarniającymi”. Ruchy pionowe i poziome szczoteczki nie gwarantują usunięcia bakterii i płytki nazębnej, mogą powodować uszkodzenie dziąseł, paradontozę lub gromadzenie osadów nazębnych.

2. Zmieniać szczoteczkę minimum raz na trzy miesiące. Stara i zużyta, nie tylko odkształca się i przestaje spełniać swoją podstawową funkcję, ale może być siedliskiem niebezpiecznych dla naszych zębów bakterii.

3. Stosować nitkę dentystyczną i irygator, które usuną wszystkie drobnoustroje z przestrzeni międzyzębowych. Jest to bardzo ważne, także podczas procesu wszczepiania implantu. Wówczas nić dentystyczna powinna zostać zastąpiona delikatniejszym dla dziąseł irygatorem.

4. Używać pasty do zębów, dostosowanej do indywidualnych – własnych potrzeb. Jeśli nieodpowiednio dobierzemy pastę, możemy na przykład uszkodzić szkliwo lub niedostatecznie wyczyścić zęby, czym wywołamy np. próchnicę. O to jaka pasta jest dla nas najlepsza, najlepiej zapytać swojego lekarza stomatologa, podczas wizyty.

5. Czyścić zęby w gabinecie stomatologicznym co najmniej raz w roku, tak by pozbyć się kamienia nazębnego i płytki nazębnej.

6. Regularne wizyty u stomatologa pozwolą zdiagnozować problemy uzębienia w ich wczesnej fazie rozwoju, lub całkowicie im zapobiec.

7. Często problemy naszego uzębienia są złożone, nie można więc unikać wizyt u specjalistów tj. Ortodonty, Protetyka, Periodontologa (lekarz od chorób dziąseł) etc., którzy potrzeby naszych zębów traktują jeszcze bardziej indywidualnie.

Pamiętaj, zdrowe i piękne zęby to podstawa uśmiechu.