CENTRUM STOMATOLOGII ZAAWANSOWANEJ DENTAL WHITE
POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU www.dentalwhite.pl (dalej: Serwis)
Niniejsza POLITYKA PRYWATNOŚCI określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Państwa- użytkowników lub pacjentów Serwisu- w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych oraz korzystania z usług zamawiania produktów poprzez Serwis.
DEFINICJE
- Serwis- oznacza stronę internetową, pod którą Centrum prowadzi serwis internetowy, działający w domenie: nazwa.pl
- Użytkownik- oznacza podmiot, na rzecz którego mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym może być zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Pacjent- oznacza osobę zwracającą się o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystającą ze świadczeń zdrowotnych
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych przedstawiamy Państwu poniższe informacje:
- Administrator danych:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Dental White Centrum Stomatologii Zaawansowanej- Lekarz Dentysta Michał Jonasz, ul. Klonowicza 2/ U3, 01-228 Warszawa (zwane dalej Centrum)
- Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych:
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy o kontakt na adres e- mail: m.jonasz@dentalwhite.pl lub adres korespondencyjny: ul. Klonowicza 2/ U3, 01-228 Warszawa, bądź bezpośredni kontakt w Centrum.
- Źródła i sposób pozyskiwania danych:
Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach, pacjentach i ich zachowaniach w następujący sposób:
- Poprzez dobrowolnie wprowadzane dane w formularzach
- Poprzez gromadzenie plików “cookies” [patrz POLITYKA PLIKÓW COOKIES].
- Zakres pozyskiwanych danych osobowych:
Dane podane w formularzach są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza w szczególności w celu dokonania procesu obsługi wyboru i zakupu produktu, kontaktu informacyjnego
- Cele i podstawa przetwarzania danych osobowych:
Dane osobowe przetwarzane są:
- Na podstawie zgody wyrażonej przez użytkownika lub pacjenta;
- W celu realizacji umowy zawartej z użytkownikiem lub pacjentem.
- Udzielania świadczeń zdrowotnych służących ochronie zdrowia i życia (także na odległość) w tym w szczególności postawienia diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia, zapewnienia profilaktyki zdrowotnej oraz udostępniane w tym celu innym podmiotom
- Wypełnienia ciążących na Administratorze innych obowiązków prawnych związanych z prowadzoną działalnością leczniczą (w szczególności prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz obowiązków podatkowych, w celach archiwalnych, naukowych, statystycznych)
- Ochrony żywotnych interesów pacjentów w tym zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony mienia oraz przeciwdziałaniu skutkom pandemii
- Ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
- Realizacji innych prawnie uzasadnionych interesów Administratora na potrzeby wewnętrznych celów administracyjnych
- Prowadzenia komunikacji w kanałach elektronicznych
Postawą przetwarzania Państwa danych osobowych są, w szczególności, następujące przepisy prawa:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych;
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2017 r., poz. 1318 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2017 r., poz. 125 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( Dz.U. z 2018 r., poz. 160 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne;
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Przekazywanie danych osobowych:
Dane osobowe mogą być, w określonym zakresie, przekazywane poniższym odbiorcom:
- Osobom wykonującym zawód medyczny zatrudnionym lub współpracującym z Administratorem, innym osobom wykonującym czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych,
- Podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi z zakresu rozwiązań teleinformatycznych,
- Podmiotom leczniczym współpracującym z Administratorem w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych,
- Dostawcom usług technicznych i organizacyjnych dla Administratora które umożliwiają udzielanie świadczeń zdrowotnych (w szczególności dostawcom i podmiotom wyspecjalizowanym w zapewnianiu obsługi technicznej systemów teleinformatycznych i aparatury medycznej), a także firmom kurierskim i pocztowym
- Podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi prawne, doradcze, finansowe, księgowe
- Innym podmiotom, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych do celów związanych z jego działalnością
- Innym podmiotom upoważnionym do odbioru danych osobowych na podstawie stosownych przepisów prawa.
- Przekazywanie danych poza Unię Europejską:
Dane osobowe nie są przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
- Profilowanie danych
Dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie są profilowane.
- Okres przetwarzania danych osobowych:
- Prowadzenie dokumentacji medycznej – w większości przypadków przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu; w niektórych przypadkach w dłuższym okresie (np. 30 lat w przypadku zgonu pacjenta) lub w krótszym okresie (np. 2 lub 5 lat w przypadku skierowań);
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz obowiązków podatkowych – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy;
- Wypełnianie innych obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, związanych z prowadzoną działalnością leczniczą, w tym realizacji praw pacjentów – do czasu wypełnienia tych obowiązków;
- Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń – w okresie koniecznym dla obrony tych roszczeń w zakresie przewidzianym przez szczególne przepisy prawa;
- Opartych wyłącznie na zgodzie – do czasu cofnięcia zgody, o ile nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania albo nie zachodzi inna przesłanka zaprzestania przetwarzania;
- Komunikacja w kanałach elektronicznych – do czasu cofnięcia zgody;
- Realizacja innych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora – do czasu wyrażenia sprzeciwu, o ile nie istnieje nadrzędna prawnie uzasadniona podstawa przetwarzania.
- Jeśli wyrażona jest zgoda dodatkowa uszczegóławiająca zakres przetwarzania danych wówczas dane te są przetwarzane od chwili wyrażenia zgody do czasu jej cofnięcia. Po upływie wymaganych terminów dane osobowe są usuwane.
- Obowiązek podania danych osobowych:
- Korzystanie z usług Serwisu jest dobrowolne. Jesteśmy jednak, zgodnie z obowiązującym prawem, zobligowani do prowadzenia dokumentacji medycznej i finansowo- księgowej, która zawiera oznaczenie tożsamości użytkownika lub pacjenta wraz z jego określonymi danymi osobowymi.
- Obowiązek podania danych osobowych przez pacjenta jest regulowany Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- W związku z obowiązkiem podatkowym, ewidencyjnym (rachunkowym), brak podania stosownych danych skutkuje, w szczególności, brakiem możliwości wystawienia faktury/imiennego rachunku.
- Dane, które pozyskujemy na podstawie dodatkowej zgody, to adres e-mail oraz numer telefonu. Ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości przesłania wiadomości przypominającej o terminie odbioru zamawianych produktów.
- Prawa osób, których dane są przetwarzane:
- Zapewniamy prawo dostępu do danych, do ich sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, pod warunkiem jednak, że inne przepisy prawa nie stanowią inaczej.
- Wgląd do danych zawartych w formularzu przysługuje osobie fizycznej, która je tam umieściła. Skorzystanie z powyższych uprawnień jest możliwe poprzez kontakt na adres e- mail: jonasz@dentalwhite.pl lub adres korespondencyjny: ul. Klonowicza 2/ U3, 01-228 Warszawa, bądź bezpośredni kontakt w Centrum.
- Istnieje możliwość wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych na tryb i sposób przetwarzania danych osobowych, w przypadku nieprzestrzegania przepisów ochrony danych osobowych.
- Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych
- W trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych nieupoważnionym osobom. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktami wykonawczymi i aktami prawa wspólnotowego.
- W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Serwisu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Serwis. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
- W razie wątpliwości co do któregokolwiek z zapisów niniejszej Polityki Prywatności prosimy o kontakt na dane podane w Serwisie, w zakładce KONTAKT.
- Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności Serwisu, z uwagi na rozwój Serwisu, technologii internetowej oraz zmiany prawa w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych.
Aktualizacja na dzień 017.12.2020