endodoncja-leczenie-kanałowe-warszawa-wola

Minimalna interwencja podczas leczenia i oszczędność tkanek zębów to dzisiaj przyszłość stomatologii, która zmniejsza ilość ekstrakcji zębów na korzyść leczenia endodontycznego. Bardzo ważne by szły ze sobą w parze zarówno zaplecze technologiczne gabinetu stomatologicznego (odpowiedni specjalistyczny sprzęt w postaci mikroskopu), jak również doświadczenie Lekarza Stomatologa specjalisty Endodoncji. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej metody leczenie kanałów zębowych jest niezwykle szybkie i skuteczne. Ponadto w przypadku endodoncji mamy do czynienia z zapewnieniem pacjentowi jak najwyższego komfortu podczas wizyty.

PRZYKŁADY LECZENIA KANAŁOWEGO WYKONANEGO PRZEZ NASZ ZESPÓŁ

« 1 z 2 »

Leczenie kanałowe endodontyczne, czyli kanałowe leczenie pod mikroskopem, polega na dokładnym oczyszczeniu i opracowaniu systemu kanałowego sposobem chemiczno-mechanicznym, a następnie jego szczelnym wypełnieniu. Najnowsze osiągnięcia techniki i wprawna ręka Endodonty pozwala w większości przypadków na przeprowadzenie i zakończenie leczenia kanałowego na jednej wizycie, bez konieczności dewitalizacji zęba. Leczenie endodontyczne odbywa się przy użyciu znieczulania miejscowego, które wystarczy, by zapewnić bezpieczeństwo zabiegu i komfort pacjentowi.

Leczenie kanałowe staje się konieczne w przypadku zaatakowania próchnicą miazgi zęba, czyli tkanki wypełniającej jego wnętrze, która złożona jest z naczyń krwionośnych i limfatycznych oraz włókien nerwowych. W niektórych przypadkach zdarza się, że ząb nie daje dolegliwości bólowych, a jednak dochodzi w jego obrębie do nieodwracalnej bakteryjnej infekcji miazgi. W większości przypadków pacjenci wymagający leczenia kanałowego skarżą się jednak na dotkliwy ból chorych zębów. Leczenie endodontyczne jest konieczne także w niektórych przypadkach urazu zęba. Ten sposób leczenia wykorzystywany jest też czasem ze wskazań protetycznych. Zainfekowana miazga zębowa oraz występujące w niej patologiczne zmiany widoczne są na zdjęciu radiologicznym, które wykonuje się przed zabiegiem. Dokładne oczyszczenie, chemo-mechaniczne opracowanie kanału zębowego oraz jego szczelne wypełnienie, do czego wykorzystuje się właśnie leczenie kanałowe z użyciem specjalistycznego mikroskopu, w znakomitej większości przypadków prowadzi do remisji zmian i regeneracji kości.