Regulamin rozliczania usług świadczonych w Gabinecie Stomatologicznym DentalWhite

Regulamin sklepu internetowego DentalWhite.pl

Regulamin organizacyjny Dental White


Regulamin rozliczania usług świadczonych w Gabinecie Stomatologicznym DENTAL WHITE

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki rozliczania usług świadczonych w Gabinecie Stomatologicznym DENTAL WHITE w Warszawie, przy ulicy Wawrzyszewskiej 9 lok. U5.

§ 1

Definicje

Gabinet   – Gabinet Stomatologiczny Dental White  zlokalizowany w Warszawie przy ulicy Wawrzyszewskiej 9 lok. U5

Lekarz – osoba wykonująca zawód stomatologa w Gabinecie Stomatologicznym DENTAL WHITE w Warszawie Wawrzyszewskiej 9 lok. U5

Higienistka – osoba wykonująca zawód higienistki stomatologicznej w Gabinecie Stomatologicznym DENTAL WHITE w Warszawie ul Wawrzyszewskiej 9 lok. U5

Pacjent – osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza korzystać z Usług świadczonych przez lekarzy i/lub higienistki stomatologicznej w Gabinecie Stomatologicznym Dental White

Konsultacja – konsultacja lekarza stomatologa i lub higienistki stomatologicznej, oceniająca stan zdrowia pacjenta

Leczenie stomatologiczne –  wykonywanie leczenia stomatologicznego i/lub higienizacji stomatologicznej

Zabieg – wykonywanie leczenia stomatologicznego i wykonywania zabiegów higienizacji jamy ustnej trwających co najmniej 60 min

Pracownik rejestracji – osoby odpowiedzialne za informowanie Pacjenta o regulaminie obowiązującym w Gabinecie, prowadzenia rejestru zapisów do lekarzy oraz pobierania opłat za świadczone usługi.

Rezerwacja wizyty – rezerwacja przez Pacjenta terminów Konsultacji oraz/lub leczenia oraz/lub zabiegu

Zamówienie usługi– oświadczenie woli Pacjenta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży z firmą Lekarz Dentysta Michał Jonasz, określające rodzaj Usług będących przedmiotem Umowy sprzedaży.

Odwołanie wizyty – powiadomienie Gabinetu o rezygnacji z wizyty w ustalonym wcześniej terminie na piśmie, tzn.: za pośrednictwem maila wysłanego na adres rejestracja@dentalwhite.pl

Zadatek – na prawach zadatku określonego w (art. 394 § 1 Kodeksu cywilnego).

Dwa dni robocze – dwa pełne dni robocze przed dniem wizyty, np. wizyta umówiona na wtorek, odwołanie bez utraty zadatku może nastąpić w czwartek do godziny 23:59

§ 2

Zasady rozliczania świadczonych usług

  1. Pierwsza wizyta – przed spotkaniem z lekarzem, Pacjent uiszcza opłatę za konsultację w wysokości 100 zł. Opłatę należy wnieść do dwóch dni roboczych od momentu rezerwacji terminu wizyty. Po zakończonej wizycie, lekarz wycenia wartość wizyty zgodnie z cennikiem obowiązującym w Gabinecie. Pracownik rejestracji informuje Pacjenta o cenie wizyty. Jeśli wartość wizyty wynosi 100 zł, Pacjent jest informowany, że nie jest wymagana dopłata. Jeśli wartość wizyty jest wyższa, Pacjent otrzymuje informacje o wysokości dopłaty, po pomniejszeniu o kwotę opłaty za konsultację.
  2. Kolejne wizyty – w przypadku, gdy lekarz oceni, że wymagana jest kolejna wizyta, a pacjent wyrazi zgodę na kontynuację leczenia – tym samym zamawia usługę, pracownik rejestracji ustala i zapisuje termin wizyty oraz pobiera zadatek na poczet umówionej wizyty lub wizyt w wysokości 100zł.
  3. Zabieg – w przypadku, gdy Pacjent umawia się na zabieg – składa zamówienia na usługę, pracownik recepcji rezerwuje co najmniej 60 min. wizytę, a Pacjent uiszcza zadatek wysokości ustalonej przez lekarza stomatologa lub higienistkę stomatologiczną. Po odbytej wizycie w umówionym terminie, zadatek jest zaliczana na poczet zapłaty za usługę.
  4. Zadatki pobierane są zazwyczaj w Gabinecie, podczas rejestracji wizyty. Dla Potwierdzenia wpłaconego zadatku wydawany jest paragon fiskalny/faktura. W przypadku rezerwacji wizyty telefonicznie lub drogą elektroniczną, Pacjent informowany jest o konieczności wpłaty zadatku na konto Gabinetu.
  5. W przypadku, gdy Pacjent odwoła rezerwację wizyty telefonicznie, osobiście lub na piśmie w terminie krótszym niż dwa dni robocze lub w terminie dłuższym niż 2 dni robocze, ale bez ustalenia nowego terminu wizyty zadatek przepada. Pacjent otrzyma o tym fakcie informacje osobiście lub na adres mailowy.
  6. W przypadku, gdy wizyta zostanie odwołana przez Pacjenta z wyprzedzeniem co najmniej dwóch dni roboczych lub gdy odwołanie wizyty zostanie zgłoszone w terminie krótszym niż dwa dni robocze z powodu nagłej choroby (konieczne przedstawienie zwolnienia lekarskiego) oraz zostanie ustalony nowy termin wizyty– zadatek zostaje przeniesiony na kolejny termin wizyty.
  7. Jesli ustalony kolejny termin wizyty zostanie ponownie odwołany przez Pacjenta, niezależnie od tego w jakim terminie, zadatek przepada.
  8. W przypadku zaistnienia nieprzewidywalnych okoliczności, np. brak dostawy prądu lub wody do Gabinetu lub nagła choroba Lekarza lub Higienistki pracownik recepcji niezwłocznie informuje Pacjenta o konieczności przełożenia terminu wizyty z podaniem jej przyczyny. Zdarzenie takie, traktowane jest jako siła wyższa, w związku z tym Pacjent nie może mieć roszczeń w związku z brakiem realizacji usługi w ustalonym terminie.

Regulamin sklepu internetowego DentalWhite.pl

§1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy DentalWhite.pl, dostępny pod adresem internetowym https://dentalwhite.pl/sklep/, prowadzony jest przez Dental White – Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o., wpisaną do KRS pod numerem 0001058611, NIP 5273075790, REGON 526423153.
  1. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§2

Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  1. Sprzedawca – Dental White – Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o., wpisaną do KRS pod numerem 0001058611, NIP 5273075790, REGON 526423153
  1. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  2. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.dentalwhite.pl/sklep.
  4. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  5. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  6. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  7. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  8. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  9. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  11. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

§3

Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: 01-162 Warszawa, ul. Wawrzyszewska 9/U5
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: rejestracja@dentalwhite.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: 572399202
  4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 80 1940 1076 3256 3566 0000 0000
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach pn-pt 9-18

§4

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies,,
  4. zainstalowany program FlashPlayer.

§5

Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  1. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  2. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
  3. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.

§6

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych imię, nazwisko, adres e-mail, adres rozliczeniowy, adres dostawy, nr telefonu, data urodzenia.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§7

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. otworzyć stronę internetową sklepu;
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§8

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
    1. Przesyłka kurierska
    2. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: DentalWhite, ul. Wawrzyszewska 9/U5, 01-162 Warszawa
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    1. Płatność przy odbiorze
    2. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
    3. Płatności elektroniczne
    4. Płatność kartą płatniczą.
  3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

§9

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:
    1. płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
    2. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
    3. płatności przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki.
  4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Maksymalny termin realizacji to 15 dni roboczych.
    1. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
    2. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  5. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
  6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odbierania Produktów częściami (stosownie do ich gotowości do odbioru) lub też odbioru wszystkich Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.
  8. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  9. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  10. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  11. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
  12. W przypadku wyboru zadatku na leczenie stomatologiczne realizacja usługi nastąpi w umówionym telefonicznie lub mailowo przez klienta terminie nie później niż w okresie dwóch miesięcy od dokonania wpłaty.

§10

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
  5. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  7. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  8. Skutki odstąpienia od Umowy:
    1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
    2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
    3. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
    4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
    5. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
    6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
    7. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  9.  W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
  10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    3. w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    4. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
    5. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
    6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
    8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    9. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
    10. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,

§11

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  1. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  1. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
  1. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  1. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
  1. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
  1. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.

§12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§13

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
    1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
    2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§14

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Regulamin organizacyjny Dental White – Centrum Stomatologii Zaawansowanej

1
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
„Dental White – Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.”
01-162 Warszawa ul. Wawrzyszewska 9 lok. U5
Spis treści
Definicje …………………………………………………………………………………………………………………………………. 1
Postanowienia Ogólne ……………………………………………………………………………………………………………… 2
Firma podmiotu leczniczego ……………………………………………………………………………………………………… 3
Cele i zadania podmiotu leczniczego ………………………………………………………………………………………….. 3
Struktura organizacyjna, organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych … 3
Rodzaj, miejsce oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych ………………………………………………….. 5
Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem ich właściwej dostępności i jakości ………………….. 6
Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych ………………. 8
Warunki udostępniania dokumentacji medycznej i wysokości opłat za jej udostępnianie …………………. 8
Osoby uprawnione do dokumentacji medycznej …………………………………………………………………….. 8
Formy udostępniania dokumentacji medycznej …………………………………………………………………….. 10
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej ……………………………………………………………………. 10
Zasady odpłatności za udostępnienie dokumentacji medycznej ……………………………………………… 12
Przechowywanie dokumentacji medycznej ……………………………………………………………………………….. 12
Prawa i obowiązki pacjenta …………………………………………………………………………………………………….. 13
Tryb składania skarg i wniosków ………………………………………………………………………………………………. 15
Postanowienia końcowe …………………………………………………………………………………………………………. 15
Definicje
1
Podmiot leczniczy – „Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.”
2
Lekarz dentysta – osoba wykonująca zawód stomatologa w „Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.” w Warszawie ul. Wawrzyszewska 9 lok. U5, 01-162 Warszawa
3
Higienistka – osoba wykonująca zawód higienistki stomatologicznej w Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.” ul. Wawrzyszewska 9 lok. U5, 01-162 Warszawa
4
Pacjent – osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza korzystać z Usług świadczonych przez lekarzy i/lub higienistki stomatologicznej w Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.”
5
Konsultacja – konsultacja lekarza stomatologa i lub higienistki stomatologicznej, oceniająca stan zdrowia pacjenta
6
Leczenie stomatologiczne – wykonywanie leczenia stomatologicznego i/lub higienizacji stomatologicznej
2
7
Zabieg– wykonywanie leczenia stomatologicznego i wykonywania zabiegów higienizacji jamy ustnej trwających co najmniej 60 min
8
Rejestratorka medyczna- pracownik rejestracji, osoba odpowiedzialna za informowanie pacjenta o regulaminie obowiązującym w Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.”, prowadzenia rejestru zapisów do lekarzy oraz pobierania opłat za świadczone usługi.
9
Rezerwacja wizyty – rezerwacja przez pacjenta terminów konsultacji oraz/lub leczenia oraz/lub zabiegu
10
Zamówienie usługi– oświadczenie woli Pacjenta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży z Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.” określające rodzaj usług będących przedmiotem Umowy sprzedaży.
11
Odwołanie wizyty – powiadomienie Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.” o rezygnacji z wizyty w ustalonym wcześniej terminie na piśmie, tzn.: za pośrednictwem maila wysłanego na adres rejestracja@dentalwhite.pl
12
Zadatek- kwota pobierana na poczet konsultacji lub leczenia na prawach zadatku określonego w art. 394 § 1 Kodeksu cywilnego.
13
Dwa dni robocze – dwa pełne dni robocze przed dniem wizyty, np. wizyta umówiona na wtorek, odwołanie bez utraty zadatku może nastąpić w czwartek do godziny 23:59
Postanowienia Ogólne
1.
Regulamin Organizacyjny zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego „Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.” zwany w dalszej części również Podmiotem leczniczym
2.
Podmiot leczniczy działa na podstawie:
1)
Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2021 poz. 711 ze zm.) i aktów wykonawczych do tej ustawy
2)
Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 poz.849 ze zm.)
3)
Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. 2019 poz. 537 ze zm.) zwaną dalej w treści u.p.p.
4)
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 kwietnia 2022r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. 2022 poz. 1304) zwane dalej r.d.m.
3.
Niniejszy Regulamin organizacyjny, zgodnie z art. 23 i 24 Ustawy o działalności leczniczej, określa:
1)
firmę albo nazwę podmiotu;
2)
cele i zadania podmiotu;
3)
strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
4)
rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
5)
miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych – w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń;
6)
przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych zakładu leczniczego;
7)
organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym;
3
8)
warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
9)
wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
10)
organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
11)
wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością;
12)
sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
4.
Regulamin obowiązuje wszystkie osoby zatrudnione w Podmiocie Leczniczym, niezależnie od formy zatrudnienia, pacjentów, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające bądź realizujące zadania na terenie Podmiotu leczniczego
Firma podmiotu leczniczego
Na podstawie art. 104 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( Dz.U. nr 112, poz. 654, z późn.zm.) w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonym przez Wojewodę Mazowieckiego, pod numerem księgi rejestrowej 000000276460 dokonano następującego wpisu :
1
Firma lub imię i nazwisko podmiotu wykonującego działalność leczniczą: „Dental White-Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.”
2
Przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego: „Dental White- Centrum Stomatologii Zaawansowanej Sp. z o.o.” ul. Wawrzyszewska 9 lok. U5, 01-162 Warszawa
3
Księga rejestrowa jest dostępna pod adresem: https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/RPM/RegistryList
Cele i zadania podmiotu leczniczego
1
Celem nadrzędnym Podmiotu leczniczego jest działanie na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia pacjentów.
2
Cel ten jest realizowany poprzez organizowanie i prowadzenie działalności diagnostycznej. leczniczej, profilaktycznej z zakresu stomatologii.
3
Zadaniem Podmiotu leczniczego jest:
1)
udzielanie odpłatnych świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, protetyki stomatologicznej, periodontologii oraz radiologii i diagnostyki obrazowej.
2)
prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie stomatologii,
3)
udzielanie odpłatnych świadczeń medycznych z zakresu stomatologii dla pacjentów,
4)
udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
5)
organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanych specjalnościach,
6)
współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami.
Struktura organizacyjna, organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych
1
Rodzaj i zakres świadczeń zdrowotnych realizowany jest przez następujące komórki organizacyjne wpisane do Księgi Rejestrowej nr 000000276460 prowadzonej przez Wojewodę Mazowieckiego:
4
1)
gabinet lekarza dentysty
2)
gabinet diagnostyki RTG
2
W ramach struktury organizacyjnej Podmiotu leczniczego funkcjonuje ponadto Rejestracja medyczna prowadząca terminarz wizyt pacjentów, sprawozdawczość w systemie otwartym — rejestr usług medycznych, przechowywanie dokumentacji medycznej.
3
W ramach struktury organizacyjnej funkcjonuje komórka administracji i obsługi gospodarczej, która wykonuje czynności na rzecz Podmiotu leczniczego. Dział obsługi administracyjnej i gospodarczej zabezpiecza w szczególności należyte utrzymanie porządku i stanu sanitarnego w pomieszczeniach Podmiotu leczniczego i wokół niego.
4
Do podstawowych zadań komórek organizacyjnych Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
1)
udzielanie porad i konsultacji lekarskich;
2)
przeprowadzanie badan diagnostycznych;
3)
leczenie stomatologiczne;
4)
orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia
5)
prowadzenie dokumentacji medycznej pacjentów
6)
organizowanie i prowadzenie szkoleń osób kształcących się w zawodach medycznych i wykonujących zawód medyczny
7)
sprzedaż wyrobów w zakresie stomatologii zachowawczej
5
Podmiotem leczniczym kieruje Prezes Zarządu
6
Zarząd podejmuje decyzje dotyczące Podmiotu leczniczego i ponosi za nie odpowiedzialność.
7
Do obowiązków i uprawnień Prezes Zarządu należy m.in.
1)
organizowanie i kierowanie pracą podległego personelu,
2)
zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległego personelu,
3)
podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania personelu
8
Komórki organizacyjne Podmiotu leczniczego są podległe Zarządowi Podmiotu leczniczego za pośrednictwem Prezes Zarządu, Dyrektora Medycznego i Przełożonej Asystentek. Całokształtem działalności Podmiotu leczniczego kieruje Prezes Zarządu.
9
Do zakresu zadań Dyrektora Medycznego należą w szczególności:
1)
organizowanie oraz zabezpieczenie świadczeń zdrowotnych zgodnie z zadaniami statutowymi Podmiotu leczniczego i zawartymi umowami cywilnoprawnymi dotyczącymi zasad ich realizacji,
2)
dbanie o racjonalne, efektywne wykorzystanie kadry medycznej, sprzętu i aparatury medycznej oraz sprzętu diagnostycznego,
3)
nadzorowanie pracy personelu działu medycznego.
10
Do zakresu zadań lekarza dentysty należą w szczególności
1)
wykonywanie świadczeń medycznych określonych w zakresie czynności lekarza dentysty
2)
dokonywania opisów wykonywanych przez siebie zdjęć diagnostycznych z wykorzystaniem promieniowania rentgenowskiego pod nieobecność technika RTG
3)
prowadzenie na bieżąco dokumentacji medycznej pacjenta
4)
właściwe i racjonalne gospodarowaniem lekami i materiałami stomatologicznymi
5)
dbałość o właściwą eksploatację i obsługę sprzętu stomatologicznego
6)
utrzymywanie odpowiedniego wyposażenia gabinetu stomatologicznego
7)
systematyczne doskonalenie kwalifikacji zawodowych i jakości świadczonych usług
8)
przestrzeganie przepisów wynikających z rozporządzenia i ustawy o ochronie danych osobowych, tajemnicy lekarskiej i służbowej, dyscypliny pracy, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy, karty praw pacjenta
9)
edukacja w zakresie stomatologii.
5
11
Przełożona asystentek pełni funkcję kierownika Podmiotu leczniczego na czas nieobecności Prezes Zarządu i Dyrektora Medycznego
12
Do zakresu zadań Przełożonej asystentek należą w szczególności:
1)
organizowanie i nadzorowanie pracy personelu medycznego i administracyjnego
2)
wnioskowanie do Prezes Zarządu w sprawach związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem personelu
3)
organizowanie szkoleń wewnętrznych dla higienistek, asystentek stomatologicznych, technika RTG oraz rejestratorek medycznych
4)
ścisła współpraca z Prezesem Zarządu w zakresie realizacji świadczeń zdrowotnych, kierunków pracy z zakresu promocji zdrowia,
5)
sprawowanie nadzoru fachowego nad poziomem pracy asystentek i higienistek stomatologicznych, technika RTG i rejestratorek medycznych poprzez kontrolę pracy, udzielanie instruktażu wydawania zaleceń oraz dokonywanie oceny pracy personelu
6)
odpowiedzialność za stan sanitarno-epidemiologiczny Podmiotu leczniczego,
7)
prowadzenie statystyki medycznej Podmiotu leczniczego, czuwanie nad rzetelnością i terminowością jej sporządzania.
13
Do zadań diagnostyki RTG należą w szczególności:
1)
wykonywanie świadczeń medycznych określonych w zakresie czynności diagnostycznej
2)
prowadzenie na bieżąco dokumentacji medycznej pacjenta
3)
przestrzeganie przepisów z zakresu ORP
4)
dbałość o właściwą eksploatację i obsługę sprzętu RTG
5)
utrzymywanie odpowiedniego wyposażenia gabinetu RTG
6)
systematyczne doskonalenie kwalifikacji zawodowych i jakości świadczonych usług
7)
przestrzeganie przepisów wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych, tajemnicy lekarskiej i służbowej, dyscypliny pracy, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy, karty praw pacjenta
14
Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pozostałego personelu zatrudnionego w Podmiocie leczniczym regulują odrębne przepisy wewnętrzne o treści ustalonej przez Podmiot leczniczy.
15
Godziny i terminy udzielanych świadczeń medycznych poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych są podawane do wiadomości pacjentów w miejscu udzielania świadczeń oraz na stronie internetowej Podmiotu leczniczego.
16
Świadczenia zdrowotne są wykonywane na terenie Podmiotu leczniczego.
Rodzaj, miejsce oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych: ul. Wawrzyszewska 9 lok. U5, 01-162 Warszawa
2
Rodzaj i zakres działalności leczniczej obejmuje udzielanie świadczeń z zakresu:
1)
stomatologii zachowawczej,
2)
endodoncji,
3)
stomatologii dziecięcej,
4)
chirurgii stomatologicznej;
5)
implantologii stomatologicznej,
6)
protetyki stomatologicznej,
7)
periodontologii
8)
ortodoncji,
9)
diagnostyki RTG,
10)
leczenia dysfunkcji narządów żucia.
6
Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem ich właściwej dostępności i jakości
1.
Osoba zamierzająca skorzystać ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w Podmiocie leczniczym zobowiązana jest do dokonania rejestracji:
1)
osobiście lub za pośrednictwem upoważnionej osoby;
2)
telefonicznie pod numerem telefonu: +48 572399202
3)
w formie elektronicznej, wysyłając wiadomość e-mail na adres: rejestracja@dentalwhite.pl
4)
poprzez formularz rejestracyjny na stronie www.dentalwhite.pl/kontakt/umow-wizyte/
2.
Rejestracja pacjentów odbywa się w godzinach udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym. Można również dokonać rejestracji, poza godzinami pracy Podmiotu leczniczego, przez formularz na stronie internetowej
3.
Podczas dokonywania rejestracji, pacjent otrzymuje informację o terminie wizyty i lekarzu dentyście, który udzieli mu świadczenia zdrowotnego. (przy rejestracji online pacjent otrzymuje mail ze wstępnym potwierdzeniem, a w godzinach pracy Podmiotu leczniczego telefonicznie z potwierdzeniem wizyty)
4.
Podczas pierwszej wizyty w Podmiocie leczniczym, pacjent zobowiązany jest:
1)
zgłosić się do rejestracji medycznej Podmiotu Leczniczego w celu wprowadzenia jego danych osobowych do systemu informatycznego, umożliwiającego założenie i prowadzenie dokumentacji medycznej;
2)
wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz na temat stanu zdrowia i leczenia.
5.
Pacjent jest zobowiązany do aktualizacji danych, o których mowa w ust. 4 powyżej, najpóźniej podczas wizyty następującej po zmianie tychże danych.
6.
Rejestratorka medyczna, przyjmująca wypełniony wywiad medyczny z pacjentem, sprawdza poprawność wypełnienia wywiadu — kwestionariusza, weryfikuje dane osobowe pacjenta z dokumentem potwierdzającym jego tożsamość. Lekarz dentysta podejmuje czynności diagnostyczne i określa niezbędne świadczenie zdrowotne wraz z informacją na temat jego kosztów, zgodnie z cennikiem świadczeń zdrowotnych, obowiązującym w Podmiocie leczniczym.
7.
Przed przystąpieniem do udzielania świadczenia zdrowotnego, lekarz dentysta przyjmujący pacjenta jest zobowiązany do uzyskania zgody pacjenta na jego leczenie.
8.
Świadczenia zdrowotne udzielane są przez Podmiot leczniczy odpłatnie, zgodnie z cennikiem usług stomatologicznych, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego.
9.
Prezes Zarządu ustala i zatwierdza wykaz świadczeń zdrowotnych oraz ich aktualny cennik.
10.
Aktualny wykaz i cennik świadczeń zdrowotnych jest dostępny w rejestracji medycznej oraz na stronie internetowej Podmiotu leczniczego.
11.
Podmiot leczniczy zastrzega sobie możliwość podniesienia cen, również ustalonych w umowach ortodontycznych, z powodu wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności warunków pracy , których nie dało się przewidzieć w dniu rozpoczęcia leczenia czy podpisania umowy jak np.: stanu epidemii, mrozów, upałów, powodzi, klęsk żywiołowych, które trwają dłużej niż tydzień. Inne okoliczności, w szczególności wzrost kosztów materiałów i usług oraz inflacja są również czynnikami umożliwiającymi podniesienie cen. Zmiany cen mogą nastąpić również w przypadku długotrwałego leczenia jak na przykład leczenia ortodontycznego.
12.
W przypadku pierwszej wizyty – przed spotkaniem z lekarzem dentystą, pacjent uiszcza opłatę za konsultację w wysokości 100 zł. Opłatę należy wnieść do dwóch dni roboczych od momentu rezerwacji terminu wizyty. Po zakończonej wizycie, lekarz dentysta wycenia wartość wizyty zgodnie z cennikiem obowiązującym w Podmiocie leczniczym. Rejestratorka medyczna informuje pacjenta o cenie wizyty. Jeśli wartość wizyty wynosi 100 zł, pacjent jest informowany, że nie jest wymagana dopłata. Jeśli wartość wizyty jest wyższa, pacjent otrzymuje informacje o wysokości dopłaty, po pomniejszeniu o kwotę wpłaconego zadatku.
7
13.
W przypadku kolejnej wizyty – gdy lekarz dentysta oceni, że wymagana jest kolejna wizyta, a pacjent wyrazi zgodę na kontynuację leczenia – tym samym zamawia usługę, rejestratorka medyczna ustala i zapisuje termin wizyty oraz pobiera zadatek na poczet umówionej wizyty lub wizyt w wysokości 100zł za każdą zarezerwowaną wizytę. W przypadku zarezerwowania wizyty dłuższej niż 1 godzina wysokość zadatku może być podwyższona do kwoty 1000zł.
14.
W przypadku, kiedy pacjent umawia się na zabieg – składa zamówienia na usługę, rejestratorka medyczna rezerwuje co najmniej 60 min. wizytę, a pacjent uiszcza zadatek w wysokości ustalonej przez lekarza dentystę lub higienistkę stomatologiczną. Po odbytej wizycie w umówionym terminie, zadatek jest zaliczany na poczet zapłaty za usługę.
15.
Zadatek jest pobierany zazwyczaj podczas rejestracji wizyty. Dla potwierdzenia wpłaconego zadatku wydawany jest paragon fiskalny/faktura. W przypadku rezerwacji wizyty telefonicznie lub drogą elektroniczną, pacjent jest informowany o konieczności wpłaty zadatku na konto Podmiotu leczniczego, a paragon za wpłacony zadatek wysyłany jest drogą elektroniczną.
16.
Opłata pobierana jest bezpośrednio po udzieleniu świadczenia zdrowotnego, w rejestracji medycznej. W sytuacjach gdy znana jest cena planowanego zabiegu lub kwota za planowaną wizytę, opłata może być pobrana przed wizytą.
17.
W przypadku, gdy pacjent odwoła rezerwację wizyty telefonicznie, osobiście lub na piśmie w terminie krótszym niż dwa dni robocze lub w terminie dłuższym niż 2 dni robocze, ale bez ustalenia nowego terminu wizyty zadatek przepada. Pacjent otrzyma o tym fakcie informacje osobiście lub na adres mailowy.
18.
W przypadku, gdy wizyta zostanie odwołana przez pacjenta z wyprzedzeniem co najmniej dwóch dni roboczych lub gdy odwołanie wizyty zostanie zgłoszone w terminie krótszym niż dwa dni robocze z powodu nagłej choroby (konieczne przedstawienie zwolnienia lekarskiego) oraz zostanie ustalony nowy termin wizyty– zadatek zostaje przeniesiony na kolejny termin wizyty.
19.
Jeśli ustalony kolejny termin wizyty zostanie ponownie odwołany przez pacjenta, niezależnie od tego w jakim terminie, zadatek przepada.
20.
Pacjent nie objęty rejestracją ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczenia zdrowotnego, na podstawie zgłoszenia, w razie bezpośredniego zagrożenia utraty zdrowia, a także w sytuacji, gdy zwłoka w rozpoczęciu udzielania świadczenia zdrowotnego mogłaby narazić pacjenta na dalsze ryzyko utraty zdrowia. W stanach nagłych świadczenia zdrowotne są udzielane niezwłocznie. Osoby wymagające pilnej interwencji lekarskiej – nie będącej zagrożeniem zdrowia i życia są zapisywane na najbliższy wolny termin, między pacjentami, na listę rezerwową lub kierowane na ostry dyżur stomatologiczny, gdzie zostanie udzielona doraźna pomoc.
21.
W przypadku odstąpienia od leczenia, lekarz dentysta dostatecznie wcześniej uprzedzi o tym pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego bądź opiekuna faktycznego.
22.
Lekarz dentysta może odmówić leczenia (nie będącego zagrożeniem zdrowia lub życia) w następujących przypadkach:
1)
pacjent spóźnił się na wizytę powyżej 15 minut i lekarz nie będzie miał odpowiedniej rezerwy czasowej aby go przyjąć;
2)
pacjent nie zapisał się z odpowiednim wyprzedzeniem na wizytę, a brak obecnie wolnych terminów;
3)
pacjent odmówił wypełnienia i podpisania informacji dotyczącej stanu zdrowia pacjenta;
4)
pacjent nie zaakceptował i nie podpisał zgody na leczenie;
5)
pacjent jest niepełnoletni i przyszedł na wizytę bez opiekuna prawnego;
6)
pacjent cierpi na poważne choroby psychiczne, które mogłyby mieć wpływ np. w przypadku leczenia ortodontycznego na osiągniecie sukcesów w leczeniu; inne choroby mogące źle wpływać na leczenie stomatologiczne;
7)
pacjent znajdujący się pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających;
8)
trudne przypadki medyczne, których nie wykonuje się w Podmiocie leczniczym;
9)
pacjent nie zgadza się na zastosowanie zabiegów/procedur niezbędnych do przeprowadzenia prawidłowego leczenia;
8
10)
pacjent odmawia zapłaty za usługę stomatologiczną;
11)
inne czynniki np. brak poprawnej komunikacji między lekarzem a pacjentem;
12)
w przypadkach stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia pandemią lub stanu pandemii, gdy pacjent odmawia udzielenia odpowiedzi na pytania ankiety czy zbadania temperatury ciała, albo też odmawia poddania się innej czynności lub podania informacji wymaganych w przepisach prawa.
23.
Podmiot leczniczy nie udziela świadczeń zdrowotnych pacjentom o masie ciała przekraczającej 150 kg z uwagi na ograniczenia technologiczne sprzętu medycznego.
24.
W przypadku odstąpienia od leczenia lekarz dentysta uzasadnia i odnotowuje ten fakt w dokumentacji medycznej.
25.
W przypadku zaistnienia nieprzewidywalnych okoliczności, np. brak dostawy prądu lub wody do Podmiotu leczniczego lub nagła choroba lekarza dentysty lub higienistki pracownik – rejestratorka medyczna niezwłocznie informuje pacjenta o konieczności przełożenia terminu wizyty z podaniem jej przyczyny. Zdarzenie takie, traktowane jest jako siła wyższa, w związku z tym pacjent nie może mieć roszczeń w związku z brakiem realizacji usługi w ustalonym terminie.
26.
Świadczenia zdrowotne są udzielane przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, z należytą starannością, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób.
Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
1.
Podmiot leczniczy, może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
2.
W sytuacji, gdy wymagana jest konsultacja specjalistyczna, której Podmiot leczniczy nie może zapewnić osoba udzielająca świadczeń może udzielić pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą w zakresie wymaganym w danym przypadku.
3.
Lekarz może wydać skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub leczenia stacjonarnego jeżeli przemawiają za tym względy medyczne.
4.
Podmiot leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
5.
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
Warunki udostępniania dokumentacji medycznej i wysokości opłat za jej udostępnianie
Osoby uprawnione do dokumentacji medycznej
1.
Dokumentacja medyczna jest szczególnym zbiorem danych osobowych. Informacje o stanie zdrowia zawarte w dokumentacji medycznej podlegają zaostrzonemu rygorowi ochrony prawnej, ponieważ zaliczane są do kategorii danych osobowych wrażliwych.
9
2.
Podmiot leczniczy uznaje, że dokumentacja medyczna zawiera dane szczególnie wrażliwe dla pacjenta. Ochrona tych danych przed osobami trzecimi nie posiadającymi upoważnienia do zapoznania się ze stanem zdrowia pacjenta stanowi jedno z istotnych zadań Podmiotu leczniczego.
3.
Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację w oparciu obowiązujące regulacje prawne.
4.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1)
Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, za okazaniem dokumentu ze zdjęciem, stwierdzającego jego tożsamość: np.: dowód osobisty, paszport.
2)
Przedstawicielowi ustawowemu pacjenta za okazaniem odpowiedniego dokumentu:
a.
rodzicom, do chwili ukończenia przez dziecko 18 lat, za okazaniem swojego dowodu osobistego i metryki urodzenia dziecka, a w przypadku braku tego dokumentu, po złożeniu stosownego oświadczenia;
b.
opiekunom ustanowionym przez sąd, za okazaniem stosownego orzeczenia (opieka nad małoletnim, opieka nad niepełnosprawnym lub ubezwłasnowolnionym, kurator itp.).
3)
Osobie wskazanej (upoważnionej) przez pacjenta w dokumentacji medycznej, za okazaniem przez tę osobę dokumentu ze zdjęciem stwierdzającego jej tożsamość: np.: dowód osobisty, paszport;
4)
Osobie wskazanej (upoważnionej) przez pacjenta w pisemnym upoważnieniu poświadczonym podpisem upoważniającego pacjenta;
5)
Osobie nie upoważnionej w dokumentacji medycznej przez pacjenta po okazaniu upoważnienia w jednej z podanych poniżej form:
a.
z podpisem poświadczonym notarialnie,
b.
podpisanego w obecności pracownika rejestracji medycznej, który poświadcza fakt złożenia w jego obecności podpisu przez upoważniającego,
c.
po śmierci pacjenta poprzez wgląd do dokumentacji medycznej osoby upoważnionej przez pacjenta za życia w pisemnym oświadczeniu lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia, z zastrzeżeniem ust.2a i2b. u.p.p.
6)
Podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
7)
Organom władzy publicznej, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
8)
Ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
9)
Uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
10)
Organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku i w prawie z prowadzonym przez nie postępowaniem;
11)
Podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
12)
Zakładom ubezpieczeń, za pisemną zgodą pacjenta;
13)
Lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia.
5.
Dokumentacja medyczna pacjenta, prowadzona w postaci elektronicznej lub papierowej, jest własnością Podmiotu leczniczego.
10
Formy udostępniania dokumentacji medycznej
1. Dokumentacja medyczna jest udostępniana (art. 26 u.p.p.):
1)
bezpośrednio pacjentowi,
2)
jego przedstawicielowi ustawowemu,
3)
innej osobie upoważnionej przez pacjenta.
2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana (art.27 u.p.p.):
1)
do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu leczniczego, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
2)
przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
3)
przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4)
za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5)
na informatycznym nośniku danych;
6)
do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych- w obecności pracownika rejestracji medycznej, lekarza prowadzącego albo lekarza innej specjalności- z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, przy zapewnieniu pacjentowi możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
7)
przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
8)
przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta.
3
Przechowywane zdjęcia rentgenowskie, wykonane na kliszy, są udostępniane za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po ich wykorzystaniu.
4
Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) i przekazanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na informatycznym nośniku danych, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów, na zasadach określonych w Regulaminie Organizacyjnym Podmiotu leczniczego
5
W przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej uprawnionemu podmiotowi w formie oryginału, Podmiot leczniczy dokonuje, przed jego wydaniem kserokopię lub pełny odpisu dokumentacji medycznej, zgodnie z § 70. ust. 3 r.d.m.
6
W przypadku gdy warunki organizacyjno-techniczne uniemożliwiają przekazanie dokumentacji, (zgodnie z § 2 ust. 4 pkt 5 i 6, § 9 ust. 4 i § 24 ust. 2 r.d.m.) za pomocą środków komunikacji elektronicznej, dokumentacja jest przekazywana w postaci papierowej.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
1
W celu uzyskania wglądu, wyciągu, wydruku, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej, pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona przez niego, składa wniosek o wgląd lub wydanie dokumentacji medycznej w formie pisemnej, ustnej, elektronicznej, drogą pocztową na adres Podmiotu leczniczego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub osobiście.
2
Wniosek można pobrać w rejestracji medycznej
11
3
Formularz wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej, jest ułatwieniem wnioskowania o udostępnienie tej dokumentacji jednak wypełnienie wniosku na opracowanym wzorze nie jest obligatoryjne. Wybór formy żądania, w tym podstawowej – formy ustnej – należy do pacjenta.
4
Pacjent w każdej chwili ma prawo do wycofania upoważnienia do udostępnienia dokumentacji medycznej. Dokonuje tego składając wniosek o wycofanie zgody na udostępnienie dokumentacji medycznej).
5
Osoba składająca wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej, która upoważniła inną osobę do odbioru dokumentacji medycznej może takiego wycofania dokonać składając wniosek o wycofanie upoważnienia do odbioru dokumentacji medycznej.
6
Pacjent lub osoba upoważniona, która złożyła wniosek o udostępnienie dokumentacji i nie jest w stanie odebrać osobiście przygotowanej dokumentacji, może upoważnić inną osobę do jej odbioru na podstawie upoważnienia do odbioru dokumentacji medycznej.
7
Umożliwienie wglądu do dokumentacji medycznej, będzie przygotowane bez zbędnej zwłoki, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do jej przygotowania oraz po weryfikacji tożsamości osoby uprawnionej do wglądu w dokumentację nie później jednak niż w terminie do 14 dni od daty złożenia wniosku i po wcześniejszym ustaleniu terminu z pracownikiem rejestracji medycznej.
8
Wydanie dokumentacji medycznej wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej nastąpi bez zbędnej zwłoki, z uwzględnieniem czasu niezbędnego do jej przygotowania oraz po weryfikacji tożsamości osoby uprawnionej do odbioru dokumentacji, nie później jednak niż w terminie do 14 dni od daty złożenia wniosku.
9
Wydanie dokumentacji medycznej w formie tradycyjnej musi być potwierdzone podpisem wydającego i odbierającego oraz datą wydania.
10
Dokumentacja medyczna może też być przesłana pocztą (przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru) na wskazany adres.
11
W przypadku udostępniania dokumentacji medycznej na podstawie wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej złożonego drogą pocztową lub elektroniczną, weryfikacja tożsamości odbywać się będzie przy udostępnianiu / odbiorze dokumentacji.
12
Dokumentacja medyczna udostępniana drogą elektroniczną lub na elektronicznym nośniku danych jest podpisana elektronicznie przez lekarza ją wytwarzającego lub Dyrektora Medycznego. W przypadku przesłania dokumentacji medycznej na adres e-mail, dokumentacja jest dodatkowo zaszyfrowana, a hasło jest przekazane odbiorcy innym kanałem informacyjnym.
13
Dla osób fizycznych koszt przesyłki i opłata za dokumentację w postaci kopii, wyciągu, odpisu, zapisu na elektronicznym nośniku danych pobierana jest za zaliczeniem pocztowym w momencie odbioru przesyłki w wysokości wskazanej w fakturze przesłanej wraz z dokumentacją (wg obowiązujących stawek operatora – przesyłka pobraniowa). Opłacenie przesyłki jest równoznaczne z zapłatą za fakturę, znajdującą się w kopercie.
14
Dla instytucji opłata za dokumentację medyczną j.w. oraz opłata z tytułu kosztów przesyłki wskazana jest w fakturze, płatnej w terminie 14 dni (list polecony). Faktura jest przesłana wraz z dokumentacją.
15
Dokumentacja wysyłana pocztą jest zapakowana w dwie koperty. Koperta wewnętrzna jest opatrzona napisem „DOKUMENTACJA MEDYCZNA”. W kopercie zewnętrznej z adnotacją „ Do rąk własnych” znajduje się faktura za wykonanie kopii, wyciągu, odpisu, zapisu na elektronicznym nośniku danych.
16
Podmiot leczniczy ma prawo do regulacji uzależniającej udostępnienie dokumentacji medycznej od uiszczenia opłaty przed wykonaniem czynności udostępnienia dokumentacji medycznej.
17
Wyniki badań stają się częścią dokumentacji medycznej i podlegają ogólnym zasadom jej udostępniania.
18
W przypadkach szczególnych, związanych z ochroną życia pacjenta, podmiot leczniczy stwarza możliwość udostępnienia dokumentacji bez ograniczenia czasowego.
19
Udostępnienie dokumentacji medycznej nie jest uzależnione od zgody konkretnej osoby w tym konkretnego lekarza.
12
20
Dokumentacja medyczna podmiotów leczniczych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, instytutów badawczych, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych i innych podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych uczestniczących w przygotowaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształceniu osób wykonujących zawód medyczny jest udostępniana tym osobom wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów dydaktycznych.
21
Osoby, o których mowa w ust. 17 ustawy, są obowiązane do zachowania w tajemnicy informacji zawartych w dokumentacji medycznej, także po śmierci pacjenta.
22
Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
23
Odmowa udostępnienia dokumentacji medycznej wymaga formy pisemnej z podaniem przyczyny odmowy. Odmowę przekazuje się w postaci papierowej lub elektronicznej, zgodnie z żądaniem uprawnionego organu lub podmiotu.
Zasady odpłatności za udostępnienie dokumentacji medycznej
1
Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
2
Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów, kopii lub zapisu elektronicznego podmiot leczniczy pobiera opłatę.
3
Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale.
4
Maksymalna wysokość opłaty za
1)
jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002;
2)
jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007;
3)
udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych nie może przekraczać 0,0004;
przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
5
Wysokość opłaty, o której mowa w pkt. 4, uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem.
6
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej nie pobiera się w przypadkach określonych w art. 28 ust. 1 pkt 2a ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta w tym w szczególności w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w art. 27 ust. 1 pkt 2 i 5 oraz ust.3 tej ustawy
7
Nie pobiera się dodatkowych opłat za uwierzytelnienie kopii dokumentacji medycznej
8
Opłaty za udostępnianą dokumentację medyczną obowiązującą w danym kwartale wywiesza się na tablicy ogłoszeń Podmiotu leczniczego.
Przechowywanie dokumentacji medycznej
1
Podmiot leczniczy przechowuje dokumentację medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
13
1)
dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
2)
dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
3)
zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
4)
skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
a.
5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
b.
2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
5)
dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.
2
Po upływie okresów wymienionych w ust. 1 dokumentacja medyczna jest niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
3
Dokumentacja medyczna przeznaczona do zniszczenia może być wydana pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta.
4
Po upływie okresów, o których mowa w ust. 1, do postępowania z dokumentacją medyczną będącą materiałem archiwalnym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 5 ust. 2 i 2b tej ustawy.
Prawa i obowiązki pacjenta
1
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w podmiocie leczniczym pacjent ma prawo do:
1)
świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej, a w sytuacji ograniczonych możliwości odpowiednich świadczeń opartych na kryteriach medycznych i procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń,
2)
uzyskania rzetelnej informacji o swoim stanie zdrowia,
3)
do zachowania przez personel Podmiotu leczniczego tajemnicy służbowej o jego stanie zdrowia, a za jego zgodą udzielania tych informacji jedynie upoważnionym przez pacjenta osobom/podmiotom,
4)
wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu odpowiednich informacji,
5)
intymności i poszanowania godności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
6)
udostępnienia mu dokumentacji medycznej lub wskazanie innej osoby, której ta dokumentacja może być udostępniona w sposób i na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 22.06.2022 w sprawie rodzaju i zakresu dokumentacji medycznej i sposobu jej przetwarzania,
7)
zapewnienia ochrony danych zawartych w dokumentacji medycznej dotyczącej jego osoby,
14
8)
wcześniejszego uprzedzenia go przez lekarza o zamiarze odstąpienia od jego leczenia i wskazanie mu realnych możliwości uzyskania określonego świadczenia zdrowotnego u innego lekarza lub w innym zakładzie opieki zdrowotnej,
9)
wnoszenia skarg i wniosków w trybie określonym niniejszym regulaminem.
2
Prawo do wyrażenia zgody ma przedstawiciel ustawowy, a w przypadku jego braku – opiekun faktyczny, jeżeli pacjent:
1)
nie ukończył 18 lat,
2)
jest całkowicie ubezwłasnowolniony,
3)
niezdolny do świadomego wyrażenia zgody.
3
Prawo do wyrażenia sprzeciwu co do udzielenia świadczenia zdrowotnego, pomimo zgody przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego ma pacjent:
1)
który ukończył 16 lat,
2)
ubezwłasnowolniony,
3)
chory psychicznie lub upośledzony umysłowo, lecz dysponujący dostatecznym rozeznaniem.
W powyższych przypadkach wymagane jest zezwolenie sądu rodzinnego i opiekuńczego. Sprawa trafia pod rozstrzygnięcie sądu rodzinnego i opiekuńczego, który ostatecznie decyduje czy małoletni pacjent zostanie poddany świadczeniu medycznemu.
4
W przypadku zabiegu operacyjnego albo zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej lub poprzez kwalifikowany podpis elektroniczny.
5
Pacjent jest zobowiązany do:
1)
okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość,
2)
zgłoszenia się do Rejestracji medycznej osobiście lub telefonicznie lub za pośrednictwem osób trzecich, sygnalizując potrzebę oraz rodzaj oczekiwanej usługi celem ustalenia miejsca i terminu jej wykonania,
3)
przedstawienia lekarzowi wyników zleconych badań dodatkowych i konsultacji specjalistycznych,
4)
przestrzegania ustalonych terminów badań i konsultacji specjalistycznych, informowania o rezygnacji oczekiwania na ustalone wcześniej terminy,
5)
ujawnienia lekarzowi prowadzącemu wszystkich okoliczności i informacji mogących mieć wpływ na proces diagnostyczno-leczniczy,
6)
poszanowania godności wszystkich pracowników Podmiotu leczniczego,
7)
wnoszenia opłat za świadczenia zdrowotne, według cennika obowiązującego w Podmiocie leczniczym (załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego),
8)
przestrzeganie Regulaminu Organizacyjnego Podmiotu leczniczego,
9)
przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Podmiotu leczniczego,
10)
przestrzegania zasad higieny osobistej,
11)
przestrzegania zasad bezpieczeństwa i ppoż.
12)
przestrzegania zaleceń lekarza.
Monitoring wizyjny dla pomieszczeń ogólnodostępnych
1
Podmiot leczniczy wykorzystuje system monitoringu wizyjnego dla obserwacji pomieszczeń w celu zapewnienia:
1)
bezpieczeństwa pacjentów, pracowników i/lub innych osób przebywających na terenie Podmiotu leczniczego,
15
2)
ochrony mienia Podmiotu leczniczego.
2
Monitoringiem wizyjnym objęty jest obszar wyszczególniony szczegółowo w załączniku nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego.
3
Podmiot leczniczy oznacza pomieszczenia i teren monitorowany w sposób widoczny i czytelny, za pomocą odpowiednich znaków graficznych (piktogramy).
4
Monitoring nie obejmuje pomieszczeń, w których rejestracja i zapis informacji mogłyby prowadzić do naruszenia godności oraz innych dóbr osobistych osób znajdujących się w zasięgu monitoringu.
5
Nagrania są przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni od dnia nagrania, po czym zostaną trwale skasowane/nadpisane o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej, a w przypadku, gdy nagranie jest lub może być dowodem w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujących przepisów prawa – do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
1
Informacje o wykorzystaniu monitoringu podaje się do wiadomości Pacjentów i innych osób przez wywieszenie tych informacji w widoczny sposób w miejscu udzielania świadczeń oraz na Stronie internetowej Podmiotu leczniczego
Tryb składania skarg i wniosków
1.
Pacjent ma prawo do składania skarg i wniosków na temat działalności Podmiotu leczniczego do:
a.
Dyrektora Medycznego
b.
Ministra Zdrowia
c.
Organów samorządów zawodów medycznych
d.
Rzecznika Praw Pacjenta, Rzecznika Praw Obywatelskich. a także dochodzenia swoich roszczeń na drodze postępowania sądowego.
2.
W przypadku gdy pacjent uzna, że są naruszone jego prawa zwraca się do Dyrektora Medycznego lub w razie jego nieobecności do Przełożonej asystentek. Skarga lub wniosek mogą być składane w formie ustnej lub pisemnej codziennie w godzinach pracy.
3.
Dyrektor Medyczny kieruje do osób uczestniczących w sporze lub odpowiedzialnych za nieprawidłowości, pismo z prośbą o złożenie pisemnych wyjaśnień i ustala odpowiedź na skargę, informując pismem poleconym zainteresowanego pacjenta o sposobie załatwienia skargi w ciągu 14 dni od daty jej złożenia. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu, spowodowanych ich niezdolnością do pracy, urlopu itp., odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie i o tym fakcie pacjent zostanie poinformowany.
4.
W przypadku gdy skarga dotyczy zarzutów merytorycznych wobec fachowych pracowników, Prezes Zarządu kieruje ją do rozpatrzenia przez odpowiednie korporacje zawodowe (np. Izbę Lekarską), jednocześnie informując pacjenta o powyższym.
Postanowienia końcowe
1
Niniejszy Regulamin Organizacyjny zostanie udostępniony do wiadomości pacjentów i personelu Podmiotu leczniczego
2
Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem 27 maja 2024
3
Aktualizacja Regulaminu zgodnie z załącznikiem nr 3 Regulaminu Organizacyjnego
Warszawa dn. 27 maja 2024
16
Załącznik nr 1 Cennik usług medycznych
Nazwa zabiegu
Cena PLN
PROFILAKTYKA
Usuwanie kamienia nazębnego + polerowanie + piaskowanie
400
Usuwanie kamienia nazębnego + polerowanie + piaskowanie + fluoryzacja
400
Piaskowanie zębów – 1 łuk
200
Skaling – 1 łuk
200
Polerowanie zębów
60
Fluoryzacja
120
Dodatkowa porcja piasku
60
Instruktaż higieny 30min
100
STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA
Konsultacja/przegląd
200
Znieczulenie
50
Opatrunek Cavit
250
Opatrunek leczniczy – ZnO+Eug, Glassionomer
350
Leczenie nadwrażliwości (1ząb)
60
wypełnienia kompozytowe:
1 powierzchnia
350
2 powierzchnie
400
3 powierzchnie
450
4 powierzchnie/odbudowa
560
Licówka kompozytowa w gabinecie – bonding
900
Odbudowa na włóknie szklanym
570
kolejne włókno szklane w tym samym zębie
100
usuwanie przebarwień preparat ICON® – 1ząb
450
17
Nazwa zabiegu
Cena PLN
STOMATOLOGIA DZIECIĘCA
wizyta adaptacyjna
200
Lakowanie (1 ząb)
230
Poszerzone lakowanie
350
Amputacja miazgi zęba mlecznego
350
ENDODONCJA
Dewitalizacja zęba
250
Odbudowa pod koferdam
250
Leczenie kanałowe pierwotne – ząb jednokanałowy
1000
Leczenie kanałowe pierwotne – ząb dwukanałowy
1350
Leczenie kanałowe pierwotne – ząb trzykanałowy
1900
Korona tymczasowa – pośrednia akrylowa
460
Korona teleskopowa
2300
Korona teleskopowa na złocie
3400
Zacementowanie odklejonej korony lub mostu wykonanej poza gab
450
Element precyzyjny dołączony do korony (mostu)
1000
Inlay, Onlay, Overlay kompozytowy
1500
Inlay, Onlay, Overlay Ambarino (ceramika 70%, kompozyt 30%)
1800
Inlay, Onlay, Overlay porcelana e.max pełnokonturowa
2000
Licówka kompozytowa pośrednia
1500
Licówka Ambarino (ceramika 70%, kompozyt 30%)
1800
Licówka porcelanowa e.max pełnokonturowa
2000
Licówka porcelanowa napalana na ceramice e.max
2500
Wkład koronowo – korzeniowy
570
Wkład koronowo – korzeniowy składany
900
18
Nazwa zabiegu
Cena PLN
Wkład koronowo – korzeniowy ze złota
2000
Wkład korzeniowy typu RHEIN (kulowy)
1100
Proteza szkieletowa
3000
Proteza akrylowa > 10pkt (Całkowita)
2500
Proteza akrylowa 7-10pkt (zab, klamra)
2200
Proteza akrylowa <7pkt (ząb, klamra)
200
Element precyzyjny w protezie (matryca rhein, matryca zasuwy, korony teleskopowej)
700
Wzmocnienie do protezy akrylowej (drut, siatka)
400
Podścielenie protezy przez technika
600
Podścielenie protezy w gabinecie
500
Naprawa protezy akrylowej (za punkt)
300
Spawanie laserowe protezy szkieletowej
500
Szyna relaksacyjna twarda/ochraniacz dla sportowców
700
Szyna do wybielania zębów (komplet)
700
Szyna relaksacyjna w CR (wliczona deprogramacja sliding guide)
900
Szyna termoformowalna
600
Ząb w szynie termoformowalnej
200
Zdjęcie korony
350
Usunięcie wkładu
460
Deprogramacja diagnostyczna (sliding guide, łuk twarzowy, osadzenie modeli w artykulatorze)
900
Przebudowa, rekonstrukcja, deprogramacja zgryzu – diagnostyka – wax up, mock-up
3000